Vardag del 1


Dags att jobba på bloggen så jag tänkte visa lite från vardagen i Taipei. Vardagen är skola så här är lite bilder från skoldagarna.





De ser ut som följande:
Första bilden är på väg till bussen. Vi bor i ett bostadsområde en bit från skolan. Det tar runt 10 minuter att knata ner till bussen och sen tar det runt 20-30 minuter med bussen att komma bort till skolan. Det beror helt på trafiken. Trafiken är helt sjuk här, framförallt är det alla moppar som flyger fram utan att stanna för någon eller något.
   Så bild nr 2 är från bussen. Mycke folk som ska med den så vi knör ihop. (Knör=ja, jag blir mer och mer göteborgare för var dag som går)
  Bild nr 3 är från management lektionen. De flesta salarna känns lite gammalmodiga, träbänkar osv.  Vi är cirka 80 stycken i klassen.
   Bild nr 5 är tagen på Seven. Det där lilla grytan STINKER. Det är te som man kan köpa, har dock aldrig våga testa. Innan varje lektion blir det latte från Seveneleven. Yi bei lathe. Lite kinesiska har jag allt lärt mig.  
   Bild nr 4 är från en resturang vid skolan. Det finns hur mycke resturanger som helst runt campus, trots det finns det bara att välja mellan: nudelsoppa, Kyckling och ris eller pasta. Vi har tröttnat på allt men många resturanger har iaf rolig inredning, som den här pastaresturangen med gungstolar.

Del 2 av vardag kommer snart...

Over n´out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0