2012 och This is it

Vi har börjat gå på bio här. Jag tycker om gör det och jag minns väl den gamla goda tiden när jag o Katarina åkte till Heroncity en gång i veckan och gick på bio. Men Borås bio är under all kritik. Det finns ingen stämning där, salongerna är dåliga och det är dåligt ljud och bild så det har inte blivit så mycket av det på senaste tyvärr.
 Igår såg vi iallafall  2012-filmen. Vi var i den största salongen jag någonsin sett och det är ju precis på ett sånt ställe som man ska kolla på katastroffilmer. Filmen hade ju mycke effekter som var kul att se på bio men handlingen var kass. Det kändes som att de försökte få in allt en film ska ha; humor, romantik, action etc och så blev det bara pannkaka av allting.

  


Förra helgen var vi och såg Michael Jackson filmen "This is it".
Jag är inget Michael Jackson fan. Visst, han har gjort bra låtar och det är coolt att han är så stor, men han är ju äcklig! Nåväl, vi såg filmen som egentligen var en dokumentär men jag tycker knappt att den var det. De visade hur hans sista turné skulle vara. Det hade nog vart kul att se den tror jag men det var inte lika kul att se en inspelning från repetitionen. Men han hade en himla rolig stil ändå, den där Michael.



Det är sällan som man ser någon med sån egen stil. Han hade olika kavajer på sig hela tiden och färgglada kläder.
Det var ju inte särskilt snyggt kanske men jag gillar ändå att han har en egen udda stil.

Avslutningsvis ska jag tipsa om min favoritlåt med the king of pop;


http://www.youtube.com/watch?v=KevofpSkoMY

Videon är inspelad i Salvador, Brasilien. Jag bodde där förrut och man får en liten speciell känsla av att se den videon. Barnen som trummar är från gruppen Olodum. Varje dag patrulerar de ner för gatorna i stadsdelen Pelonrinho och trummar och dansar. Det är coolt att se. Olodum har funnits i flera decenier, de har en grupp som turnerar runt och uppträder proffisionellt och så finns det till för att barnen ska ha nått att göra istället för att ränna runt på gatan. Det har uppskattats att det finns runt 7 miljoner gatubarn i Brasilien. Det är nästan lika många som det bor i Sverige. Det nämns aldrig nånting om så det är därför jag gillar den här låten och videon.

Nu är det färdigbloggat för idag. Ha en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0