Taiwan

Då var det dags att komma igång med blogg. Jämfört med mina medresenärer är jag sen på att fixa det men jag ska försöka uppdatera om det som hänt på resan. Känns som om man vart med om så mycket att det är svårt att veta vart man ska börja och vad man ska berätta.

Men det hela började där de flesta resor brukar börja. På arlanda. Där mötte jag upp Cissi och Hanna som flugit dit från göteborg. Tillsammans flög vi till bankok. Där anslöt sig Helena till truppen och väl framme i Taiwan tog vi oss direkt till skolan där vi också mötte Malin. Jag ska alltså göra en utbytestermin här för de som inte vet. Skolan heter Fu Jen Catolic University och det är stor som attan. Jag ska läsa textil blandat med ingenjör/teknik och ekonomi, kurserna är inte helt bestämda.



Till första måltid tog dom oss till det äckligaste haket som hade den vidrigaste maten. Dumplings. Aldrig mer. Slemmigt men mättande är orden som beskriver det bäst.

Men däremot var lägenheten över alla förväntningarna.



      

Finnaste huset i kvarteret måste jag säga. Resten av området känns väldigt.. va ska man säga.. genuint och mysigt. Vi har 3 sovrum, tvättrum, badrum, walk-in-closet, vardagsrum och kök. Me like. Jag fick ett eget rum. Dag nummer två bar vi oss iväg till IKEA för att köpa lite grejer till lägenheten och efter det känns det mycket mer hemma. Nu trivs jag jättebra.

Första kvällen var vi på BBQ-resturang och firade malin som fyllde år. Resturangen hade grillar på borden och råvaror i olika slag kom serverdes stup i kvarten. Sen var det bara att grilla själv. Riktigt trevligt och gott.

           

    


Det var allt för nu. Uppdaterar snart igen.




/Jessica


Kommentarer
Postat av: Blondinbella

Men va fan asså! Vad är detta?! Tro inte att du är nåt, du kommer aldrig kunna ta min förstaplats på topplistan!



Hihi!



P.S Kul att du skaffat blogg så man kan följa dig! Ha så roligt och var rädd om dig! Puss

/J

2009-09-10 @ 22:34:15
Postat av: Lollo

Haha, Janine din tönt!



Ni verkar ha det jättebra. Du är så fin Jessica! Fortsätt skriva så fortsätter jag läsa puss L

2009-09-13 @ 19:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0